Zapałka nie ogrzeje
Przygotowując się do okresu jesienno – zimowego, który jest najtrudniejszy dla osób bezdomnych, samotnych i potrzebujących Caritas kolejny raz organizuje akcje zbiórki środków finansowych na zakup opału dla potrzebujących. Zapraszamy Caritas Parafii i Szkolne Koła Caritas do zaangażowania się w tą formę pomocy.
• Prosimy do 25 września zgłosić do Caritas Diecezji zapotrzebowanie na zapałki. Formularz zgłoszenia proszę pobrać ze strony www.koszalin.caritas.pl, zakładka „pliki do pobrania” (zapałka-zgłoszenia).
• Specjalnie wyprodukowane zapałki z hasłem i logo Caritas zostaną dostarczone do Parafii
do 20 października.
• Zbiórki można będzie przeprowadzić przy kościołach oraz cmentarzach w dniach od 28 października do 23 listopada 2015 r.
• Prosząc diecezjan o datki, które w całości przeznaczone zostaną na zakup opału na zimę dla wybranych osób z parafii, jako podziękowanie rozdawać będziemy symboliczne opakowania zapałek – tych zapałek nie sprzedajemy!
• Z uwagi na fakt, że akcja jest zgłoszona jako zbiórka publiczna, należy ściśle przestrzegać terminów i wytycznych. Do 23 listopada 2015 r. ,należy przelać zebraną sumę na konto Caritas Diecezji nr: 60 1020 2791 0000 7002 0234 4976 (z dopiskiem: „Zapałka nie ogrzeje PZC/SKC
z parafii...”), która - po zaksięgowaniu - w całości zostanie odesłana do parafii do dnia 30 listopada br. W tym roku po otwarciu puszki obowiązkowe będzie sporządzenie protokołu
z komisyjnego jej otwarcia (formularz nadeślemy wraz z zapałkami, dostępny jest również
na naszej stronie).
• Po przesłaniu środków z Caritas diecezji należy zakupić opał w kwocie nie niższej od zebranej sumy, a kopie faktur wraz z protokołami przesłać do Caritas Diecezji nie później niż do 10 grudnia 2015 r.
Patronat honorowy nad akcją Zapałka nie ogrzeje objął J.E. Biskup Ordynariusz Edward Dajczak.
Koordynatorem akcji jest Agnieszka Filipczuk tel. 608-052-387 e-mail: afilipczuk@caritas.pl